1920.szeptember - Alvás

Alvás és szemfeszültség

Mennyi alvás szükséges az egészség fenntartásához? Ez egy olyan kérdés, amire soha nem kielégítő a válasz. Elméletileg, szellemi vagy fizikai munka esetén növekednie kellene az alvásigénynek, de köztudott dolog, hogy sok tétlen személy olyan sokat alszik, mint akik dolgoznak, vagy még többet.

Sok időt szenteltek már a fáradtság tüneteinek vizsgálatára. Elemezték a fáradt alanyok vérét, az izmokat, az idegek és az agy működését, a sejtek szerkezetében történő változásokat a fáradtság hatása alatt, vagy az alváskor, de csak nagyon kevés derült ki az alvás, vagy a fáradtság természetéről.

Tény, hogy a szem feszültsége mindig kimutatható, amikor fáradtság áll fenn, valamint az is, hogy a fáradtság mindig enyhül, amikor a szem feszültsége enyhül. A tökéletes látás maga a tökéletes nyugalom/pihenés állapota, ami nem létezhet a fáradtsággal együtt. Még a fáradtság gondolata vagy felidézése is szemfeszültséget és roszabb látást eredményez, míg a tökéletes látásra való emlékezés enyhíti a szemfeszültséget és a fáradtságot. Az álmosság a szemfeszültség szokásos tünete, és ahogy a látás fejlődik, az alvásigény feltűnően csökkenhet.

Egy páciens beszámolt, hogy a normál látás visszaszerzése után 7 óra alvással kialudta magát, de régebben nem volt képes elkerülni a folytonos álmosságot és ásítozást még 9 vagy 10 óra alvással sem.