XV. Átmeneti étrend

Az előző fejezetben megtanítottalak arra, hogy mely ételek a legjobbak, és arra is, hogy melyek rosszak és melyek a legrosszabbak. Már tudod a pontos okát annak is, hogy miért és mi történik a szervezetben és hogy mi történik a jó és a rossz ételekkel az emberi szervezetben. Megtanultad, hogy még a jó ételek, amelyeknek a legnagyobb és legerőteljesebb gyógyító tulajdonságaik vannak, azok is ártalmassá válhatnak, és veszélyesek lehetnek kezdetben, ha nem óvatosan használod őket, mert ezek összekeverednek a koszos nyálkával és méreganyagokkal, amiket fellazítottak a szervezetben és ezáltal mérgezetté válnak, és ilyen mérgezett állapotban lépnek be a véráramba.

A Természet mindent tökéletesen hajt végre. Semmi sem rosszabb, mint az a téves elképzelés, hogy egy több évtizedes krónikus betegség egy nagyon hosszú böjttel vagy egy radikális szigorú gyümölcsdiétával meggyógyítható. „A Természet malmai lassan, de biztosan őrölnek.”

Több, mint 20 éves tapasztalatom, mindenféle betegség rendkívül súlyos eseteit is belevéve, bizonyította, hogy egy gondosan kiválasztott és fokozatosan megváltoztatott ÁTMENETI ÉTREND a legjobb és legbiztosabb módja annak, hogy minden beteg számára megkezdődjön a gyógyulás, különösen az átlagos vegyes evőknek. Amíg részben rossz ételeket (civilizációs ételeket) is alkalmazunk, addig egy NYÁLKA-SZEGÉNY ÉTRENDNEK nevezem. Az átmenet egy lassú változást jelent a betegség-előállító ételektől a betegség-gyógyító ételekig, amit később NYÁLKAMENTES ÉTRENDNEK nevezek.

Az ételek elhagyásának sebessége függ az ételek mennyiségétől és minőségétől és ezért ellenőrizhető és szabályozható a páciens állapota szerint. A legrosszabb és legegészségtelenebb szokás a NEHÉZ REGGELI. Szilárd ételt egyáltalán nem kellene enni korán reggel, ha a legjobb eredményeket szeretnéd elérni. Megengedhető, hogy igyál valamit, amit szoktál, de semmi mást. Ha ezt kezdetben nehéznek találod, ihatsz később újra úgy, hogy az ebéd üres gyomorra történjen. Ez annyira fontos, hogy a kisebb betegségek gyógyíthatók pusztán az úgynevezett „REGGELI NÉLKÜLI MÓDSZER” által. (Erről bővebben a böjtről szóló 17., 18., 19. és 20. fejezetekben.)

Legjobb, ha legfeljebb kétszer eszel egy nap, még ha a mennyiség ugyanannyi is, mint amit 3 vagy 4 étkezésre ennél. Később, amikor a gyomor tisztul, egy kis szezonális friss gyümölcsöt ehetsz reggel, ha szeretnél. Ha lehet, az első étkezés, az ebéd, délelőtt 10 és 11 óra között legyen és a vacsora nem hamarabb, mint délután 5 vagy 6 órakor. Egy másik nagyon fontos szabály, amikor az egészségedért eszel, az az EGYSZERŰSÉG, más szóval ne keverj túl sokfajta ételt egy étkezéskor. Számold össze a mai étkezésben a különféle összetevőket és ez teljesen ijesztő lesz számodra.

SOHA NE IGYÁL ÉTKEZÉS KÖZBEN. Ha szoktál teázni vagy kávézni, várj egy kicsit evés után, mielőtt iszol. A megfelelő emésztés érdekében a leveseket és a folyékonyabb ételeket el kellene különíteni a szilárd ételektől. Ha egy meleg italra vágysz például reggel a téli időszakban, csinálj egy erőlevest úgy, hogy sokáig főzöl különféle zöldségeket, például spenót, hagyma, sárgarépa, káposzta, stb., és IDD MEG CSAK A LEVÉT.

Étrend az első 2 hétre

EBÉD: vegyes saláta, ami nyers reszelt répából vagy hideg káposztasalátából álljon, vagy mindkettőből fele-fele arányban és 2 vagy 3 evőkanál párolt vagy konzerv zöldségből, mint pl. zöldborsó, zöldbab vagy spenót. Ehhez még add hozzá a következőket (szezontól függően): uborka, paradicsom, zöld hagyma, fejes saláta vagy más zöld leveles zöldség, zeller, stb., de csak az ízesítéshez szükséges mennyiséget.

Csinálhatsz egy olajos öntetet az ízlésed szerint, ha szeretnél, de ecet helyett citromlevet használj - csak ízesítési céllal. Az étkezésed álljon még egy sült vagy párolt zöldségből, mint pl. karfiol, cékla, pasztinák, fehérrépa/petrezselyemgyökér, tök, stb. Ha még mindig úgy érzed, hogy éhes vagy, ehetsz egy kis méretű sült krumplit vagy egy szelet pirított korpás vagy teljes kiőrlésű kenyeret. Bármilyenfajta zsír, beleértve a vajat is, nem természetes és ezért nem kellene enned. Ha mégis szeretnél zsiradékot, akkor legjobb, ha mogyoróvajat használsz vagy más olajos mag vaját kened a kenyérre. A téli hónapok alatt konzerv zöldséget is ehetsz, amikor nem lehet beszerezni friss zöld zöldséget. Igyál leveket reggel elkülönítve és keverd össze a zöldbabot vagy spenótot, stb. saláta alappal, ahogy fent írtam a káposztasalátát vagy a nyers répát. Ennek az étrendnek a célja, hogy ellásson „seprűvel”, hogy biztosítsa az eszközöket az emésztőrendszer mechanikai tisztításához a nyers, sült, párolt keményítőmentes zöldségek mennyisége által. Ezt „Ehret Alap Vegyes Salátájának” lehet nevezni, az olyan gyakran emlegetett „bélseprűnek”, ami a felhalmozódott méreganyagok megfelelő eltávolításához szükséges, amelyeket most feloldunk a test kitakarítása során.

VACSORA: keverj össze (fele-fele arányban) egy párolt gyümölcsöt, mint pl. alma szósz, párolt aszalt sárgabarack, párolt aszalt őszibarack, vagy párolt aszalt szilva túróval vagy néhány nagyon érett banánnal pürésítve, barna cukorral vagy mézzel édesítve ízlés szerint.

A banán a kevésbé nyálkás és kevésbé savas gyomornak való.

Étrend a második két hétre

EBÉD: először egy sült alma, almaszósz vagy más párolt aszalt gyümölcs. 10 vagy 15 perc múlva egy vegyes saláta, amit az első étrendben javasoltam, és korpás vagy teljes kiőrlésű kenyér pirítva, ha még mindig éhes vagy. A tehéntejből készült vajat fokozatosan ki kellene iktatni és helyettesíteni kellene zöldséggel vagy olajos mag vajjal az átmenet alatt. A főtt zöldségeket hagyd ázni a salátán 10-15 percig, ez szolgál öntetként.

VACSORA: egy sült vagy párolt zöldség, amit az első étrendben javasoltam, ezt kövesse egy zöldség saláta, ami fejes salátából és uborkából vagy nyers zellerből vagy egy kis káposztasalátából álljon.

Étrend a harmadik két hétre

EBÉD: nyáron legyen ez egy kizárólag gyümölcsből álló étkezés - egyfajta gyümölcsből. Télen legyen egy édes aszalt gyümölcs, pl. szilva, füge, mazsola vagy datolya almával vagy naranccsal vagy aszalt gyümölcsökkel, ez nagyon kevés olajos maggal együtt ehető, aztán következhet a friss gyümölcs. Ha kezdetben ez nem elegendő, akkor várj 10-15 percet és aztán egyél meg néhány salátalevelet vagy egy zöldséget főve vagy nyersen, de csak egy kis mennyiséget.

VACSORA: vegyes saláta, ahogy az első étrendben javasoltam, amit egy sült zöldség kövessen.

Étrend a negyedik két hétre

EBÉD: gyümölcsök, ahogy az előző étrendben.

VACSORA: először egyél gyümölcsöt, vagy sütve vagy párolva vagy nyersen, aztán egy kicsit később egy főtt zöldség vagy még jobb egy zöldség saláta.

Ha azt veszed észre, hogy túl gyorsan fogysz, akkor az eltávolítást lassítsd le úgy, hogy a zöldségek után egyél kenyeret vagy krumplit. Ha kezdetben nagyon erős vágyad lenne a húsra, egy visszatérő erős vágy, amelynek nem tudsz ellenállni, akkor egyél azon a napon csak zöldséget, és GYÜMÖLCSÖT NE.

A fellazított méreganyagok rejtélye

Az orvosok és általában még a természetgyógyászok is, valamint a laikusok, egyszerűen ezért nem hisznek a GYÜMÖLCSÉTRENDBEN vagy a NYÁLKAMENTES étrendben: bárki, aki tapasztalat nélkül kísérletezik ezzel a gyógyító étrenddel, függetlenül attól, hogy beteg-e vagy egészséges, azonnal elveszti a hitét, amint jön egy krízis, amire azt hiszi, hogy „súlyos betegség”, vagyis egy nap, amelyen a feloldódott nyálka és más méreganyagok visszakerülnek a vérkeringésbe. Ez ugyanakkor egy erős, szinte ellenállhatatlan sóvárgást idéz elő a rossz ételekre és ez szokatlannak tűnhet, hogy a páciens leginkább azokra a rossz ételekre vágyik, amelyek valaha a kedvencei voltak. Ez azzal magyarázható, hogy a Természet a vérkeringésen keresztül távolítja el ezeknek az ételeknek a hulladékait és amikor ezek a vérkeringésbe bekerülnek, akkor a sóvárgás és a vágy természetesen eléggé előtérbe kerül. Ez az, amiért rendkívül fontos, hogy a gyógyító és tisztító étrend minden étkezése elhagyja a testet, amint lehet. Ezt a kényelmetlen állapotot ezek okozzák a fellazított és feloldott méreganyagokkal összekeveredve, tény, hogy ezt tökéletesen soha nem értették és nem magyarázták meg.

Bizonyos ételek bizonyos körülmények között jobban hashajtó hatásúaknak bizonyulnak. Ezért, azokat az ételeket egyed, amelyekről személyesen azt vetted észre, hogy azok a leginkább hashajtó hatásúak saját magad számára. Ha nem tapasztalsz rendszeres székletürítést, mindig segíts beöntéssel, hashajtóval vagy mindkettővel. Egy természetes hashajtó, amelyet kétségtelenül nagyon hatékonynak találsz majd, ha eszel néhány szem aszalt szilvát, mielőtt más gyümölcsöt ennél.